تحولات لبنان و فلسطین

متاسفانه مجامع حقوق بشری دچار یک بی عملی در برابر اقدامات وحشیانه صهیونیست ها شده اند. آنها حتی در ظاهر هم که شده قدرت عرض اندام مقابل صهیونیست ها را ندارند

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با قدس: مجامع جهانی در ظاهر هم قدرت عرض اندام مقابل صهیونیست‌ها را ندارند

این روزها در پی طوفان الاقصی، مشاهده تکانه ها در پایه های رژیم عنکبوتی اسرائیل بیش از پیش بر همگان آشکار است؛ دولتی جعلی که در مقابل برای حفظ خود برای چند صباحی هم که شده به هر جنایتی دست می زند. کشته و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ هزار شهروند و نابودی کامل زیرساخت های غزه در جنون اشغالگران کم نبود که این روزها سگ هار منطقه به کمک صاحبان غربی خود در حال رغم زدن کشتار در لبنان و سوریه نیز هست. در این راستا جنگنده‌های صهیونیست چند روز پیش بیمارستان صحرایی ۵۶ تختخوابی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و در نزدیکی مرز لبنان را با ۱۱ موشک مورد هدف قرار دادند؛ اقدامی که با واکنش و محکومیت های گسترده همراه بود. طبق گفته کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در این تهاجم دیوانه وار، انبار دارویی، تغذیه و اقلام‌ زیستی به همراه ۲۰ آمبولانس که در حال آماده‌سازی برای خدمت به آوارگان جنگی بود، به طور کامل در آتش سوخت.

بی اعتمادی بیش از پیش به نهادهای جهانی

غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور فقید در دولت سیزدهم، در گفت و گوی اختصاصی با قدس، در تحلیل اتفاق اخیر، حمله به مرکز درمانی ایران در سوریه را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و جنایت جنگی آشکار دانسته و گفت: قوانین حقوق بشردوستانه و کنوانسیون‌های ۴ گانه ژنو بر ضرورت حفظ امنیت مراکز درمانی در محیط جنگی تاکید دارند. براساس این پیمان که در سال ۱۹۴۹ تنظیم شد هرگونه حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی، به‌ویژه تأسیسات بشردوستانه و پزشکی، تجهیزات و بیمارستان‌ها، به‌طور قطعی ممنوع است اما صهیونیست ها بی تفاوت به قواعد بین المللی از تمام خطوط قرمز عبور کرده اند.  

سیاستمدار و حقوقدان ایرانی اظهار داشت: طی یکسال اخیر رژیم حملات گسترده ای را به مراکز درمانی، مدارس، مساجد، مراکز آموزشی، پایگاه های خبرنگاران در نوار غزه انجام داده که در هیچ یک از موارد شورای امنیت و نهادهای حقوقی سازمان ملل عکس العملی از خود نشان ندادند و تنها اقدامات آنها محکومیت های نمایشی و تبلیغاتی بوده که بیشتر جنبه آرام ساختن اذهان عمومی در کشورهای خود بوده است. بی شک همین امر باعث خواهد شد ملت های جهان اعتماد خود را از مجامع حقوقی و نهادهای به اصطلاح بشردوستانه سازمان ملل از دست بدهند.

اسماعیلی اقدامات اشغالگران در نسل کشی و کشتار مردم بی گناه در فلسطین و لبنان را بزرگترین صحنه نقص قوانین بشری معرفی کرد و افزود: متاسفانه امروز مجامع بین المللی و حقوق بشری دچار یک بی عملی در برابر اقدامات وحشیانه صهیونیست ها شده اند. آنها حتی در ظاهر هم که شده از زنان و کودکان بی گناهی که قدرت دفاع از در برابر حملات دردمنشانه رژیم را ندارند حمایت نمی کنند و این نشان دهنده پشتیبانی تمام عیار غرب از اشغالگران است.

 رییس دفتر دولت سیزدهم با بیان اینکه اقدامی که صهیونیست ها در بمباران  بیمارستان صحرای جمعیت هلال احمر کشورمان انجام داد برگ سیاه دیگری از جنایت رژیم و نقص آشکار حقوق بشر بود عنوان کرد: این اقدام نخستین و آخرین جنایت آنها نخواهد بود چراکه طی هشت دهه از عمر ننگین رژیم اسرائیل در منطقه نمونه های فراوانی را شاهد بوده ایم اما اربابان غربی آنها همواره چشم خود را بر روی این اقدامات بسته اند. با این حال یاری محرومان و کمک رسانی به مردم مظلوم و بی گناه منطقه از جمله در لبنان، سوریه و غزه همواره از اهداف مهم و انسان دوستانه جمهوری اسلامی محسوب می شود و مسلما اقدام وحشیانه در هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی کشورمان هیچ خللی در زمینه کمک به زخمی ها و آوارگان جنگی ایجاد نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.